عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفته است که کتاب "هاشمی در سال ۸۸" روند عادی برای دریافت مجوز نشر را دریافت کرده است.

بنابر گزارش‌ها این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توزیع می‌شود.

پیشتر گفته شده بود که چند کتاب از جمله "هاشمی در سال ۸۸" با دستور مستقیم وزیر ارشاد مجوز نشر گرفته‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر داده بود این کتاب که گزارش مواضع او در سال ۸۸ است، در دولت قبل دو سال و نیم توقیف بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا آقای صالحی درباره مجوزه نشر این کتاب گفت: " این کتاب حدود پنج ماه قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب مسیر دریافت مجوز را آغاز و طی کرد و ما برای حصول اطمینان کتاب را برای بررسی به چند نهاد خارج از وزارت‌خانه هم دادیم."

او افزود: "من کتاب را نخوانده‌ام اما فرایندی که طی شد اداره کتاب را به این نتیجه رساند که انتشار این کتاب بلامانع است."

آقای صالحی در خصوص محتوای این کتاب گفت: "ما برای بررسی کتاب ضوابطی داریم که شورای انقلاب فرهنگی تصویب کرده و با این معیارها سراغ کتاب‌ها می‌رویم اما درباره محتوای کتاب قضاوت خاصی نمی‌کنیم. ما مانند اداره استاندارد هستیم و معیارهایمان را با کتاب مطابقت می‌دهیم اما اداره کتاب ضامن این نیست که پاراگراف به پارگراف کتاب درست باشد و جمله خطایی در آن نباشد. این موضوع چه درباره این کتاب و چه درباره کتاب‌های دیگر صادق است."

انتشارات سلمان فارسی، ناشر این کتاب گفته است "این کتاب که به قلم حجت الاسلام رضا صنعتی نگاشته شده است، خرداد ۱۳۹۰ برای اخذ مجوز نشر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تحویل شد، اما متأسفانه دولت دهم به آن مجوز انتشار نداد، ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مجوز آن اسفند ۹۲ صادر شد که چاپ و آماده رونمایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شده است."

به گفته ناشر "هاشمی در سال ۸۸"، این کتاب با عناوینی نظیر "طرح دولت وحدت ملی، علت نگارش نامه به مقام معظم رهبری، راهکارها برای حوادث پس از انتخابات، امتناع از اقامه نمازجمعه تهران و حضور نیافتن در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری سابق"، در نمایشگاه کتاب سال ۹۳ رونمایی می‌شود.