معاون فرهنگی سپاه با اشاره به انتشار کتاب جدید رفسنجانی گفت: اخیراً کتاب هاشمی و نقش وی در سال ۸۸ را منتشر کرده‌اند و برخی‌ به دنبال تطهیر وی در آن وقایع و رخدادها هستند و اگر غافل شویم، با انتشار کتاب‌های قطور قصد خلق تاریخ به گونه دیگر را دارند.

به گزارش فارس، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «شاهد عینی» با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت هر کجا قدرت‌‌های بزرگ، استکبار و طواغیت قصد مسلط شدن به ملت‌ها را داشته‌اند هویت آنها را از بین می‌بردند و آنها را سخفیف می‌کردند، اظهار داشت:‌ یکی از ابزارهای آنها این بود که مردم را از افتخارات‌شان دور کنند و در کنار این دور کردن آنها را از آینده‌شان نیز ناامید کنند.

مقدم‌فر افزود: در این راه یکی از اقدامات، تحریف تاریخ بود. وی گفت:‌ دومین موضوع این بود که افتخارات را به لکه ننگ تاریخ تبدیل کرده در این راه با تضییع شخصیت‌های بزرگ و وارونه کردن حقایق حوادث شخصیت‌های خائن را به کسانی تبدیل کنند که بتوان به آنها افتخار کرد و این موضوع از اول تاریخ بوده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا حوادث متعددی در آن وجود دارد که می‌تواند هویت‌بخش تاریخ باشد، گفت: دوستانی که این حرکت را آغاز کردند باید به آنها تبریک گفت که در دل این اقدام، شجاعت، خلاقیت و بصیرت وجود دارد.

مقدم‌فر با اشاره به انتشار کتاب اخیر هاشمی رفسنجانی گفت: کتاب هاشمی نقش وی را در سال ۸۸ نشان داده که البته برخی‌ها به دنبال تطهیر ایشان در آن وقایع و رخدادها بودند که اگر غافل‌شویم با کتاب‌های قطور و با هنجاریی که خلق می شود تاریخ را به گونه‌ای دیگر ترسیم می‌کنند. وی ادامه داد: دیگران باید شجاعت کنند و با انتشار کتاب‌هایی همچون «شاهد عینی» به معرفی ناگفته‌ها و اصل تاریخ بپردازند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران همچنین با اشاره به حادثه تروریستی سفارت ایران در لندن که در سال ۵۷ اتفاق افتاد، گفت: من در جریان آن حادثه بودم. شهید لواسانی یکی از افرادی بود که در آن سفارتخانه حضور داشت و بعد از حمله عده‌ای به شهادت رسید و خاطرم هست که خود بنده افتخار داشتم ایشان را غسل دهم.

وی افزود: بنده از تمام وقایع آن حادثه مطلع بودم آقای یامین‌‌پور گفت‌وگویی با آقای افروز کاردار سفارت ایران در انگلیس داشتند ولی وقتی که گفت‌وگوی ایشان با کاردار انگلستان را خواندم، آن حوادث برایم تازگی داشت و باید بگویم کار بزرگی انجام شده است. مقدم‌فر در پایان گفت:‌ ما با آسیب‌هایی روبه‌رو هستیم که نمونه آن را عرض کردم و امیدوارم این کار با شجاعت تمام ادامه پیدا کند.

مرتبط: پاسخی انتشارات سلمان فارسی به سخنان "معاون فرهنگی سپاه" درباره کتاب «هاشمی در سال 88»