در شماره ی 44 ماهنامه ی شهرسبز مقاله ای درباره ی تاریخچه ی جاده ی کازرون – دشت ارژن در صفحات 4 تا 11 منتشر شد که تذکر نکاتی را درباره ی آن لازم می دانم.

  1.  این مقاله در بهمن ماه 1386 توسط اینجانب نگاشته شد اما چون بخشی از آن به عملکرد مثبت نماینده ی محترم مردم در مجلس هفتم (در پی گیری احداث جاده) اختصاص یافته بود و اینجانب علی رغم این مسأله در انتخابات مجلس هشتم معتقد به اصلحیت کاندیدای دیگری بودم و از طرف دیگر؛ انتشار آن مقاله مقارن با ایام انتخابات مجلس هشتم شد لذا از ذکر نام خود در این مقاله اجتناب کردم تا شائبه ی حمایت بنده از کاندیداتوری ایشان در ذهن خوانندگان محترم شکل نگیرد. 
  2.  نکته ی دیگری که تذکر آن لازم است؛ اینکه اینجانب قبل از انتشار مقاله، از طریق حذف و اضافه ی برخی مطالب؛ تغییراتی در متن مقاله داده و با توجه به سکونت در شهر مقدس قم متن جدید را از طریق پست الکترونیک برای ماهنامه ارسال کردم اما متأسفانه علی رغم اعلام وصول متن جدید، پس از انتشار ماهنامه متوجه شدم که تغییری در متن اولیه ایجاد نشده است!
  3.  متأسفانه در صفحه ی 11 ماهنامه از طرف تحریریه ی شهرسبز و ستاد افتتاح جاده از کلیه ی کسانی که در جمع آوری مطالب این مقاله با تحریریه شهر سبز و ستاد افتتاح جاده همکاری نموده اند بالاخص مسئول محترم ستاد افتتاح جاده، نشریات طلوع، سلمان و بیشاپور کمال سپاس و قدردانی به عمل آمده بود(!!!) حال اینکه تحریریه ی شهرسبز، ستاد افتتاح جاده یا مسئول آن، همچنین دیگر نشریات محترم شهرستان هیچ نقشی در نگارش این مقاله نداشته اند بلکه تنها هفته نامه ی سلمان بخشی از آرشیو خود را در اختیار اینجانب قرار داده بود و سایر منابع تحقیق از آرشیو شخصی نویسنده و یا از کتابخانه ی ملی به دست آمده بود!
  4.  عنوانی که اینجانب برای این مقاله انتخاب کرده و با خط درشت بالای متن آن نوشته بودم «از کازرون تا دشت ارژن» بود اما متأسفانه بدون هماهنگی با بنده عنوان جعلی «پرونده ای برای جاده» بر روی صفحه ی اول ماهنامه نقش بسته بود!
  5.  علی رغم نکات مذکور از تمام اهل نظر و خوانندگان این مقاله تقاضا دارم که چنانچه انتقاد یا پیشنهادی نسبت به تکمیل این مقاله دارند، اینجانب را از نظرات خود بهره مند سازند تا انشاءالله متن تکمیل شده ی آن به صورت کتاب در اختیار همشهریان عزیز قرار گیرد.

توضیحات مدیر مسئول محترم ماهنامه‌ی شهر سبز

عرض پوزش

نویسنده‌ی محترم مقاله‌ی «مروری بر تاریخچه‌ی جاده‌ی کازرون- دشت ارژن»

با سلام و تحیت

بدینوسیله از آن محقق و پژوهشگر متعهد و دلسوز برادر حجةالاسلام رضا صنعتی نویسنده‌ی مقاله‌ی «مروری بر تاریخچه‌ی جاده‌ی کازرون – دشت ارژن (از ابتدا تا افتتاح)» که در نشریه‌ی شهرسبز شماره‌ی 44 با سر تیتر «پرونده‌ای برای جاده» درج گردید:

اولاً؛ تشکر و قدردانی می‌شود و با توجه به آثار ارزنده‌ای که با سخت‌کوشی جنابعالی تا به حال به چاپ رسیده و یا در دست چاپ است، به دور از اغراق، جنابعالی و امثال شما طلبه‌ها و دانشجویان متعهد و خلّاق در عرصه‌های علمی، فرهنگی و دفاع از ارزش‌های دینی مایه‌ی افتخار دیار سلمان فارسی «شهرستان کازرون» دانسته و برای جنابعالی و همه‌ی فعالان متعهد و مسئول عرصه‌ی علم و فرهنگ آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

ثانیاً؛ نسبت به بعضی موارد انتقادی جنابعالی در رابطه با درج مقاله‌ی «مروری بر تاریخچه‌ی جاده‌ی کازرون – دشت ارژن» در شهرسبز وارد دانسته و از این بابت پوزش خواسته و به علت عدم حضور خود و قرار نگرفتن دست‌اندرکاران در جریان کامل کم و کیف تهیه و تنظیم آن و حسن نیّت آنها که با توجه به منابع تهیه در پی‌نوشت، تصوّر همکاری آن مؤسسات و افراد دانسته و از آنها تشکر و قدردانی شده، که البته حق با شماست، ولی در مورد عدم اعمال آخرین حذف و اضافه و اطلاحیه، چون چند مورد تغییر و حذف و اضافه انجام و باعث تأخیر زیاد در انتشار نشریه گردید، لذا فرصت اصلاحیۀ آخر پیدا نشد.

موفق باشد.

مدیر مسئول

ماهنامه‌ی شهرسبز، فروردین 1387، ش 45، ص 5.