به گزارش خبرنگار کازرون نما جمعی از روحانیان کازرونی مقیم قم با حضور در مدارس آموزش و پرورش کازرون به تبلیغ دین و معارف اسلامی می‌پردازند.

حجة‌الاسلام والمسلمین رضا صنعتی مسئول پی‌گیری این طرح در مصاحبه با کازرون نما اعلام کرد ما این برنامه را حتی پیش از آغاز آن توسط برخی نهادهای استانی و کشوری؛ از سال 1383 در مدارس کازرون شروع کردیم و از آن زمان تاکنون تداوم داشته است.

در این طرح برادران روحانی و خواهران مبلغه با حضور بر سر کلاس درس دانش‌آموزان (بدون حضور مسئولان یا معلمان مدرسه) در فضایی صمیمانه به طرح یکی از موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان (با توجه به جنس و مقطع سنی آنها) پرداخته و در کنار طرح موضوعات مختلف به گفتگو با آنها و پاسخ‌گویی به سئوالات شفاهی و یا کتبی آنها مبادرت می‌ورزند. جو بسیار صمیمی ایجاد شده میان روحانیان جوان و دانش‌آموزان موجب می‌شد که حتی خود دانش‌آموزان خواستار استفاده از زنگ استراحت خود برای ادامه‌ی بحث و یا رسیدن به پاسخ پرسش‌هایشان باشند.

امسال در دهه‌ی اول محرم حجج اسلام والمسلمین امین رصاف، فرزاد محمدیان آزاد، مهدی صنعتی، محمدمهدی علی بابایی، میثم پدیدار، محسن معمار و خواهر مبلغه فاطمه تقی‌پور در اجرای این طرح حضور فعال دارند.

بر اساس برنامه‌ ریزی آموزش و پرورش تمام مدارس کازرون تحت پوشش این طرح قرار گرفته است. وی در بخش دیگری از این گفتگو از همکاری اداره‌ی آموزش و پرورش، مدیران مدارس و دانش‌آموزان عزیز در اجرای این طرح قدردانی کرد.