دهم مرداد ماه 1360 سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم دانشجو است. وی که از جمله روحانیان مبارزی  بود که نقش مؤثری در حرکت ها انقلابی مردم کازرون داشت در سال 1312 شمسی متولد و در شب عید فطر هنگامی که از مسجد به سمت منزل می رفت توسط منافقین کور دل به شهادت رسید. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت هایی چون کمیته انقلاب، دادگاه انقلاب، دفتر امام جمعه کازرون و امامت موقت جمعه نقش آفرینی کرد. وی رهبری جمعیت فداییان اسلام کازرون را نیز بر عهده داشت.

شهید دانشجو در سال 1328 در سن 16 سالگی وارد حوزه علمیه شیراز شد و پس از گذراندن مقدمات دروس حوزوی عازم قم گردید و از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی استفاده کرد. پس از درگذشت آیت الله العظمی بروجردی به کازرون بازگشت و در مسجد امام حسین (ع) به تبلیغ دین و اقامه جماعت پرداخت.

او در برخی از حرکت های فرهنگی و سیاسی از جمله ایجاد اولین کتابخانه در مسجد امام حسین(ع)، تأسیس صندوق ذخیره قائم و برگزاری مراسم سوم و چهلم شهید آیت الله مصطفی خمینی(ره) و دیگر مراسم و راهپیمایی های انقلابی نقشی بسزا داشت که در این راستا از سوی رژیم پهلوی دستگیر و بازداشت شد.